תכירו את החרדי שהפך ל'קצין מסדר האימפריה הבריטית'

    שלמה בן יוסף No Comments on תכירו את החרדי שהפך ל'קצין מסדר האימפריה הבריטית'
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השבוע פורסם כי ארמון באקינגהם בלונדון הודיע  כי מלכת אנגליה החליטה להעניק אות כבוד נדיר לאיש העסקים יצחק שפירא. שפירא הוא בנו של הח"כ לשעבר אברהם יוסף שפירא ז"ל ממנהיגי יהדות התורה.

    על פי ההודעה הרשמית התואר "קצין מסדר האימפריה הבריטית" יוענק לו כאות הוקרה לתרומתו ועשייתו לחיזוק הקשרים בין בריטניה לבין הקהילה החרדית.

    בראיון למהדורה המרכזית של קול חי עם בצלאל קאהן אמר שפירא כי בנימוקי ההחלטה נאמר כי העבודה שלי בין הממשלה הבריטית לבין הקהילה היהודית, אני עושה את זה כבר 13 שנה בפרופיל נמוך. כל הידידים שלי בחו"ל ובארץ מתרגשים יותר ממני.

    "אני נרגש פעמיים" אמר שפירא לבצלאל קאהן. "פעם אחת בגלל התואר עצמו שהוא נדיר, ופעם שניה בגלל הסיבה לקבלת התואר – עסקי לקירוב בין הממשלה לבין הקהילה היהודית, זה כבוד גדול. אני מרגיש שאני מקבל את התואר בשם כולם".

    "לא קשה לקבל הסתכלות על היהדות החרדית כיהדות סגורה וקיצונית בלי קשר לעולם הגדול, קיימתי המון שיחות ומפגשים כדי להכיר את האיכות והתרבות של הציבור החרדי. הפרדנו את התפיסות מהעובדות" אמר שפירא.

    New Image

    מתיו גולד, שגריר בריטניה בישראל אמר בעת ההודעה על נתינת התואר: "אני שמח מאד שהוד מעלתה בחרה לכבד את מר יצחק שפירא בתואר זה. המאמצים המתמשכים של ועזרו לנו לבנות מערכת יחסים המבוססת על חברות וכבוד בין בריטניה והקהילה החרדית. מר שפירא הקדיש זמן רב לאורך שנים רבות כדי לעזור לי ולקודמי בתפקיד להכיר חלק חיוני וחשוב זה בחברה הישראלית".

    האזינו לראיון המרתק של יצחק שפירא לבצלאל קאהן



    0 תגובות